سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش پاک کردن و برق انداختن طلا

طلا و جواهرات ما یکی از مهم ترین آیتم هایی هستند که در ظاهر ما بسیار تاثیر گذار هستند. بانوان از انواع دستبند ها گردنبند و ...برای بهتر نشان دادن خود در انواع جمع ها استفاده می کنند و اقایان نیز در سال های اخیر بسیار بیشتر از انواع زیور استفاده می کنند. 

به مرور زمان استفاده از جواهرات طلا آن ها را از جلایی که در ابتدا داشته اند می اندازد و برای همین باید هر چند وقت یکبار اقدام به تمیز کردن زیور های خود کنید تا براق بودن خود را همواره حفظ کنند. 

تقریبا تمام روش هایی که برای تمیز کردن طلا به کار برده می شوند برای دیگر فلز ها مانند نقره و پلاتین نیز کاربرد دارند اما برخی از آن ها را نمی توان برای هر فلزی استفاده کرد. طلا از آن جا که بیشترین استفاده در زیور های ما ایرانی ها را دارد در این بخش به بررسی یکی از موثر ترین روش های پاک کردن آن می پردازیم.

تمیز کردن و برق انداختن به طلا

این روش بسیار ساده است و سریعا جواب می دهد کافیست کمی آب را هراه با مایع شستشو حرارت دهید و پس از داغ شدن آن زیور خود را درون آن محلول بیندازید و پس از چند دقیقه به آرامی با مسواکی که فرچه های نرم دارد لکه ها و جرم های جمع شده روی آن را تمیز کنید.  پس از اینکه این کار تمام شد دوباره طلای خودتان را زیر جریان آب گرم گرفته و با دست روی آن بکشید. در آخر کافیست با تکه پارچه ابریشمی و یا پارچه خیلی نرم به ارامی زیور را خشک کنید.